Donderdag 2 juni - Everglades Safari en Curry Hammock SP

2 juni 2016 - Marathon, Florida, Verenigde Staten

Deze oc htend is het Zoey die voor 7 uur aan ons bed staat, Timo volgt niet veel later. Deze nacht hebben we geen last van de buren of de krokodil.

We ontbijten en net na half negen vertrekken we naar Everglades Safari, dat is een rit van een klein half uur. De eerste boot is nog niet vertrokken en we kunnen gelijk mee. In een airboat met oorplugs in. De kinderen in eenreddingsvest.

Het gaat echt hard en is best specatulair, of de kinderen er echt van genoten hebben weet ik niet, maar wij wel. Een paar keer stopte de kapitein, om een verhaaltje te doen en we zagen ook nog 3 kleine aligators. Na een ruim half uur waren we weer terug.

Daarna volgende een aligator show, was niet heel veel. Maar er lagen wel 5 grote aligatoren, ook liet de ranger nog een python zien. Die komt veel voor, maar hij hoort hier niet thuis.  Daarom mag er op hem gejaagd worden.

Als laatste voor degene die willen kan je op de foto met een kleine aligator, Snappie,  van 3 jaar oud. Zoey ging samen met Heleen en Timo hield zijn staart vast. Daarna ben ik ook nog met  hem op de foto gegaan.

Er was verder nog een kleine parkje waar meerdere aligators zaten, maar dat was ook niet al te veel en gezien de hitte, vonden we het wel mooi geweest. Tevens hebben we nog een lange rit voor de boeg naar Curry Hammock SP, zo’n 110 miles.

In Homestead hebben we weer moeten tanken, dit keer voor 2,27 dollar, Voor tachttig dollar de tank volgegooid. Daarna verder opzoek naar een supermarkt, gelukkig vinden we na Key Largo een Publix. Daar slaan we eten in voor 3 dagen plus broodjes voor de lunch. Deze eten we weer in de campermet de airco aan. Het blijft niet te geloven, hoe warm het hier is en blijft. De hele dag een hete fohn op je, dat idee.

Daarna volgt het laatste uurtje rijden en om kwart over 3 rijden we het State park Curry hammock, we rijden bijna een leguaan van een meter lang aan. Maar gelukkig schiet hij voor de wagen langs. De reservering is goed doorgekomen, dus we kunnen ook daadwerkelijk hier camperen. Alle 25 plekken zijn gevuld, dat is zo met alle kampeerplaatsen in de SP op de keys, met geluk had ik deze nog kunnen boeken.

Na het afvalwater te hebben geloosd, parkeren we de camper in en sluiten alles aan. Daarna is het omkleden en insmeren en naar het strand, dat is hemelsbreed max 75 meter. Er is wit zand, alleen hetgeen minder is ook heel veel zeegras. Dus echt lekker zwemmen is er niet bij en daarbij komt ook weer eens dat het zeewater gewoon vies warm is. Niets afkoelends in het water.

We lopen langs de kustlijn naar het deel van het SP waar de daggasten naar toe gaan. Daar is iets meer zee zonder zeegras en een speeltuin plus picknick banken met overkapping. Dat is wederom geen overbodige luxe, want de zon is wederom genadeloos.

De kinderen vermaken zich prima in de zee met stenen gooien en spelen in de speeltuin. Om half zes is het tijd om de boel in te pakken en naar de camping terug te gaan. Dit zodat ik de barbecue kan aansteken. Ondertussen gaan Heleen en Timo douchen.

Daar gaan worstjes en hamburgers op, het smaakt ons allemaal goed. Als afsluiter weer wat marshmellows en de buiken zijn weer vol gegeten. Na het eten gaan Zoey en ik douchen.

Als de kids na acht uur op bed liggen, is Timo zo vertrokken, Zoey heeft ook geen moeite om in slaap te vallen. Wij zitten heerlijk buiten in zo’n 25 graden met een zee windje.

Dit tot een uur of tien, daarna vinden we het ook genoeg voor vandaag. Als het lukt wil ik morgenochtend de zonsopgang vanuit zee gaan bekijken. Dat is om 6:34 uur, dus dat zou geen probleem moeten zijn.