Zaterdag 11 juni / zondag 12 juni - Terugreis

12 juni 2016 - Berkel en Rodenrijs, Nederland

Timo is om tien over zeven wakker en komt dan naar ons bed toe, alleen klimt hij over Zoey heen, die daardoor ook gelijk wakker is. Het is een queensize bed, dat is net iets meer dan een twijfelaar hier. Met vier in bed is wat veel. Dus dan er maar uit, aankleden en ontbijten.

Buiten schijnt de zon en is het al weer heerlijk warm. Maar door een ander hotel, kunnen we heerlijk in de tuin buiten ontbijten. Het ontbijt zelf is niet veel. Maar de magen zijn gevuld, terug naar de kamer om om te kleden.

Met de kinderen ga ik zwemmen, Heleen gaat liever onder de douche. Ook al is het maar een half uurtje, het is erg leuk en lekker om te zwemmen. Maar we moeten naar huis vandaag, dus om half tien gaan we eruit.

We pakken alles vliegtuig proof in en kleden ons daar ook al naar. Om half elf vertrekken we, we doen nog een poging om wat eten te vinden, maar dat lukt niet echt.

De route naar het vliegveld is druk, mede door een ongeval. Vlak voor het vliegveld tanken we de auto bij voor 2,49. Dat lijkt duur, maar als we twee straten vlak voor het vliegveld 3,67 zien staan, zijn we weer blij.

Auto uitladen, karretje opladen en naar de incheckbalie, dat is nog even zoeken. Maar gevonden, inchecken gaat op een display. Eerste vlucht blijkt helemaal vol te zitten. Wij zitten 1 om 3 op dezelfde rij. Maar op de vlucht naar Amsterdam, zitten we allemaal los van elkaar.

Dat lijkt ons niet mogelijk met onze kids, bij de balie kunnen ze dit nog aanpassen naar 3 en 1 op de rij ervoor. Niet optimaal, maar wel beter.

De vlucht naar Philadelphia vertrekt net iets na twee uur, we moeten nog drie kwartier wachten met boaden. In het vliegtuig wil de vrouw naast Heleen wel ruilen met de 3de plek op de rij van ons. Dus Zoey kan bij het raam zitten.

Met wat vertraging vertrokken, maar die werd onderweg weer ingehaald. In dit nieuwe vliegtuig alles oké, ieder zijn eigen scherm. Alleen drinken gratis, eten moest je kopen.

We landen op A20 en vertrekken naar Schiphol van A21, dus dat is een makkie. Omdat de vlucht helemaal vol zit, beginnen ze al om 18u met boarden, bij een vertrektijd van 18:45u. Tijd om eten te kopen en op te eten is er niet, we hopen op een maaltijd in het vliegtuig.

Als iedereen zit, blijkt er een vliegbril kapot, deze dient vervangen te worden. Iets dat meer dan 45 minuten moet kosten. Heleen zit op de 1 plek en ik met de rest op de laatste rij van een oude rammelbak.

Het vliegtuig is 3 om 3 stoelen, in het gangpad de tv, bij onze armleuningen zijn de asbakken dichtgemaakt... Nou ja zo lang hij ons maar thuis brengt, dan klagen we niet. Maar American airlines gaan wij niet snel kiezen (nu ook niet gedaan, want geboekt bij British Airways).

Als we in de lucht hangen rond half acht is Timo niet lang daarna in slaap gevallen. We krijgen een kip of pasta maaltijd, dus honger hebben we niet. Daarna is het installeren voor de nacht en voor dat ik het weet slapen we drie. Heleen kijkt meer film en doezelt wat.

Met kramp in mijn nek wakker, denk toch wel een uur of 3 geslapen. Timo wordt even wakker met honger, met wat bewaard eten in zijn maag slaapt hij snel verder. Dat doen ze nu nog, terwijl ik dit tik.

Een uur voor landen krijgen we nog een ontbijt, Zoey en Timo slapen nog dus die missen dit. Uiteindelijk staan we om half negen op Nederlandse bodem. Nog wel lang taxiën, wachten tot het gehele vliegtuig leeg is, maar daarna snel door de douane en bagage oppikken gaat allemaal rap.

Fred komt ons ophalen en is er om kwart over tien, dan is het de auto volladen. Even iets drinken bij Fred en daarna snel naar Oudewater om Marley op te halen. Uiteindelijk zijn we allemaal om kwart over een thuis.

Daar volgt nu het uitpakken, wassen, opruimen, maar om de vakantie feestelijk af te sluiten gaan we een pannenkoek eten bij de Zoete Suikerbui.