Donderdag 9 juni - Kissimmee en Disney Springs

9 juni 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Als alle standaard zaken gedaan zijn, ga ik met de kinderen naar de speeltuin. Ondertussen pakt Heleen haar tas en die van de kinderen in. Daarna ben ik aan de buurt om dat te doen en zo zijn we al snel anderhalf uur verder. De kinderen vonden dat geen probleem in de speeltuin.

Daarna eten en drinken we nog iets en gaan we op naar onze laatste camping in Kissimmee, we vertrekken rond elf uur. Het is iets meer dan een uur rijden.

Vlak voor Kissimmee stoppen we nog bij een Walmart voor een lunch en voor Timo nog 2 kledingsets.
Op de camping komen we net voor twee uur aan. Na even wat gegeten te hebben gaan we naar Disney Springs. Wat het precies is weten we niet, maar het is van Walt Disney, we willen toch nog Mickey Mouse zien. Dit ook omdat het weer niet echt mee werkt om te gaan zwemmen, want het begint weer te regenen.

Het parkeren daar was nog even lastig, tot twee keer toe reden we bijna een parkeergarage in, maar dat gaat toch echt niet met een camper. Maar met een tip van een man die op het parkeerterrein rond reed, bij de plek gekomen. Helaas is het nog steeds niet droog als we daar zijn.

Wat blijkt Disney Springs te zijn, restaurants en souvenirshops, daar zien we wel Mickey Mouse, maar niet zoals wij hadden verwacht. We lopen op een handige manier nog het Tropisch regenwoud restaurant in. Dat is mooi aangekleed met dieren en bomen, maar de prijzen zijn er ook naar.

Aangezien de regen niet stopt en we er eigenlijk weinig aan vinden, nemen we de boot terug naar het punt waar we vandaan kwamen. Dat was wel goed voor elkaar, dat scheelt zo weer een half uur terug lopen.

We gaan weer richting de camping op zoek naar een restaurant. We rijden langs Smokey bones, dat gaat het worden. Maar eerst nog langs een dollar shop. Want Zoey die heeft heel de vakantie dollar centen gevonden en bij elkaar meer dan een dollar gespaard.

Die mag ze nu helemaal zelf gaan uitgeven, blijkt het natuurlijk een shop te zijn met dingen van een, ander halve, twee en drie dollar. Ze had eerst iets van een dollar, maar dat was echt niets. Uiteindelijk heeft ze een mooie waterspuiter van Frozen uitgekozen (van twee dollar, papa heeft het verschil bijgelegd). Daarna wandelen we door naar Smokey Bones.

Daar eten we errgg lekkere spareribs, chicken wings en draadjes vlees van het varken. Het is een barbecue restaurant. Al het vlees heeft meerder uren in de rook gegaard. Dit was waarschijnlijk het lekkerste eten van de hele vakantie. De kinderen hadden patat en kipvingers, die smaakt ook goed.

Daarna zijn we pas rond half negen bij de camping, daar gaan de kinderen gelijk naar bed. Heleen rommelt nog wat verder in de camper om in te pakken. Ik doe dat bij de buiten opslagplekken van de camper. Daarna drink ik het laatste biertje uit de koelkast op, lekker buiten. Het is na de regenbui lekker koel voor Florida, 25 graden.

Gezien de reisdag van morgen gaan we om tien uur naar bed.