Woensdag 8 juni - Strand en regen

8 juni 2016 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Om kwart over zeven komt Zoey naar beneden geklommen in haar nieuwe klerenset, ze is daar zichtbaar erg blij mee. Timo wordt van het gerommel ook wakker en zo is iedereen er weer niet al te laat uit.

Na het ontbijt gaan naar het strand, want voor vanmiddag staat er een bui en onweer op het programma. Dat is ook iets dat een lancering van een raket in de weg kan zitten.Die staat namelijk gepland voor vanmiddag. Dat zou natuurlijk wel erg tof zijn als we dat meemaken.

Op het strand is het niet zonnig, maar de temperatuur van rond de 25 graden is heerlijk. De donkere wolken houden de regen nog een tijdje vast, maar op een gegeven moment begint het toch echt te regenen. De regendruppels zijn kouder dan de zee, dus lekker zwemmen in de zee met regen.

Gelukkig is de eerste bui van korte duur, we spelen weer heerlijk met de golven, bal en vermaken ons goed met het maken van een zandkasteel. Bui nummer twee dient zich aan, deze stopt niet al te snel.

De lol is er wel vanaf, dus pakken de boel in en gaan naar de camper. Als we bij de camper zijn, gaat het stortregenen, wat ze hier een trposiche bui noemen. We wachten een kwartier, en zien om ons heen de camping veranderen in een grote plas.

Tijdens het wachten eten we gelijk een boterham en daarna gaan we lekker onder de warme douche van de camping dit keer.

We gaan een stukje rijden met de camper, eerst naar het eiland Cape Canaveral waar de NASA zit. Er zou voor de entree een museum zijn. Echter het is al bijna twee uur en dan sluit dat museum al. De rit er na toe neemt iets meer tijd in beslag (ik dacht een korte weg gevonden te hebben, maar die kwam niet uit op de brug). Slotsom om 10 voor 2 waren we op de parkeerplaats. Aangezien Timo al lag te slapen, zijn we verder gaan rijden.

Eerst door Cape Canaveral en daarna CoCoa Beach. Daar hebben we bij de Bealls outlet rondgelopen en bij een Dinoshop. Die hele winkel vol met dino’s, skeletten, haaientanden, erg leuk om te zien.

Daarna teruggereden naar de camping, daar zijn de kids de speeltuin in gegaan en wij zaten lekker op het bankje er naast. Rond zes uur ben ik de pasta gaan koken.

Deze smaakt goed, alleen Zoey maar vooral Timo, werd gek van de kleine vliegjes rond zijn hoofd tijdens het eten. Dus het vervolg van het eten ging binnen verder.

Nadat ze op bed lagen hebben wij nog buiten gezeten en alvast wat dingen qua inpakken uitgezocht. Morgen is tenslotte al onze laatste volledige dag met de camper. Vrijdagochtend willen we om 9 uur de camper inleveren.

Zoey wil trouwens op deze camping af en toe een rondje lopen alleen en soms gaat Timo mee. Als dat zo is dan kijken ze beide heel goed uit met auto’s en zo. Het gaat heel goed tussen die twee, uiteraard zijn er ook meerdere keren per dag dat ze elkaar niet uit kunnen staan. Maar die momenten zijn snel weer vergeten.

Overal waar we komen, heb je door hun twee al snel een gesprek met andere mensen. Sommige vragen zich af of het een tweeling is en andere verbazen zich over de blondheid van Timo.

Verder werk ik aan het verslag bij te werken en om de derde wedstrijd NBA playoff te volgen. Echter heb ik dit keer niet het einde gehaald, rond kwart over tien naar binnen gegaan en rap daarna in slaap gevallen.