Vrijdag 13 mei - Miami Zoo

13 mei 2016 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Zo  03 uur en Timo staat in zijn babybed, UIT laat ik nu ook al wakker. Dus Timo bij mij op de tab filmpje kijken. Zoey komt ongeveer een uur later, dus we gaan op haar bed verder met kijken en ondertussen kan Heleen nog wat doorslapen.

Het ontbijt is “pas” om half zeven, maar daarvoor insmeren en aankleden en nog wat spelen. Okay misschien is rond 6 uur tikkertje niet zo’n goed idee. Het heen en weer rennen ging misschien met iets te veel lawaai. Tenminste de buurman die aan het kloppen was op de muur vond waarschijnlijk van wel...

Ontbijt half 7, precies wat je er van verwacht. We pakken fruit, melk, geroosterde boterhammen,  yoghert, muffins en 1 wafel, Kortom buikjes rond en klaar voor deze zon overgoten dag.

Het plan is om naar Miami Zoo te gaan, maar dit gaat pas om half tien open, dus we hebben nog even. Gelukkig is de Walmart hier 24 uur per dag open, dus daar gaan we maar even naar toe voor wat drinken en eten. En ons weer verbazen over alles dat verkocht wordt.

Na een klein half uur rijden komen we aan bij de Zoo. Wat een oprijlaan zit daar bij zeg en wat is het nog rustig. We kunnen parkeren op de eerste rij van een inmens groot parkeerterrein. Even nog wat eten en drinken bij de auto en door naar de ingang. Mhh die ziet er nog dicht uit, opening half tien is in het weekend. Nu nog 10 minuten geduld hebben dan mogen we naar binnen (10 uur).

Op het parkeerterrein zien de schoolbussen af en aan rijden, verder is het nog rustig. Als 2de klanten zijn we binnen. Van te voren had ik de kaartejs al gekocht, we hebben skytrain kaartjes plus het voeren van papagaaien en/of giraffen.

Om een beeld van de dierentuin te krijgen gaan we beginnen met de skytrain. Deze rijdt in iets meer dan een half uur een rondje door het hele park. We stappen 1 halte voor het rondje uit en lopen eigenlijk gelijk zo een show binnen.

Door de temperatuur van rond de 90 Fahrenheit , is wat verkoeling gewenst. Even verder op is een aquapark en speeltuin. Daar zien we kids in badkleding, maar die hebben we niet meegenomen. Maar gezien het weer gewoon met de kleren aan en gaan. Zoey en Timo dan, volwassen doen er helaas niet aan mee, ze hebben de grootste lol tussen alle schoolreis kinderen.

P1000663

Daarna nog even in de speeltuin en lunchtijd. Eigen eten meenemen is niet toegestaan, dus dat wordt weer iets halen. Hotdog voor de kinderen een een cheeseburger voor ons.

Na de lunch verder door de dierentuin en voeren we Koi’s, giraffes en papagaaien/parkieten en bekijken we alle mooi verblijven en dieren.

P1000720

Na een klein uitstapje in een airco ruimte met educatie over dieren gaan we nog kijen bij het tijger welpje. Die is buiten en actief, zijn moeder ligt in haar tempel alles in de gaten te houden. Als laatste lang een klein skelet van een Dino en om half vier gaan we weer richting de auto.

Zoey is trouwens al begonnen met Engels praten, ze antwoord in yes of no als we iets vragen, dat gaat toch vrij snel.

In de auto is de achterbank (stoelen eigenlijk) binnen no time in dromenland. Het is weer druk op weg, gisteren ook al. Dat vinden we hier toch wel op vallen. Bij de hotelkamer aangekomen gaan Heleen en Zoey naar het zwembad. Timo slaapt op bed nog even verder. Maar voor het ritme niet al te lang,

P5130145

Na een half uur zijn wij ook nog even bij het zwembad, het is heerlijk water, maar Timo vind het nog te koud. Het avondeten bestaat uit een pizza (Pizzahut) en voor Timo pasta. We bestellen een medium en krijgen deze niet op. Dus daar is onze eerste doggybag, handig voor morgen als lunch.

Beloofd is beloofd dus als toetje eten we een ijsje en gaan dan naar de kamer. Daar gaat het licht om 21 uur voor ons uit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl