Dinsdag 7 juni - Reisdag naar Cape Canaveral

7 juni 2016 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Rond kwart over zeven is iedereen weer wakker. Het ontbijt zit er in en we zouden kunnen vertrekken, om kwart voor negen. Maar nee, zo zijn we niet. We wachten tot negen uur om de camping te betalen. De kids schommelen nog even, en dan is het betalen en op naar Cape Canaveral.

Dit via snelweg A1A, deze gaat langs de kust. Dat is wel iets langer, maar met wat geluk, kunnen we nog onderweg zwemmen of zoiets. Want de rit is rond de 140 miles, dat komt op ongeveer twee en half uur rijden uit.

De dag begint met wat zon, maar er volgen al rap weer de nodige grijze wolken, het zit ons wat het weer betreft de laatste dagen niet echt mee. Na een tankstop, zijn we gestopt bij een county beach, we staan nog niet goed en wel op het strand, of uit de donkere luchten vallen wat druppels.

Gezien de donkere kleur gaan we er vanuit dat het niet bij wat spetters blijft, daarom gaan we rap weer naar de camper. En jawel, even later stort het echt hard. Dus buiten hebben we even niet al te veel te zoeken. Door richting de camping, rond 12 uur zien we een mooie plek om te lunchen aan het strand. Maar alles blijkt nogal nat te zijn, dus we lunchen in de camper en bekijken het strand en de zee alleen maar.

Kwart voor twee rijden we het campingterrein op van het Jettypark in Cape Canaveral. We krijgen een mooi plek vlak bij de toiletten en de speeltuin. Als de boel is aangesloten, en we zijn omgekleed eerst even naar de speeltuin en daarna door naar het strand.

Dat ligt er mooi bij, maar de zee is wel wat woest. Er waait ook een rode vlag (hoge golven en sterke stroming, maar er is lifeguard aanwezig), het is heerlijk op het strand. Het water is ook van aangenaam koele temperatuur. Wat leuk is van de camping is, dat hij uitzicht heeft op de vaargeul richting de cruiseterminals en het NASA geheel van Cape Canaveral.

Als we op het strand zijn, komt er nog een cruiseschip binnen varen. Verder vermaken we ons met de golven, zandkasteel bouwen en overgooien met de nieuwe american football. Als we weer richting de camper gaan, blijkt het al half zeven te zijn.

De kinderen hebben we gedouched bij het strand, als ik het eten kook, gaat Heleen douchen en kijken de kinderen een filmpje. Na de rijst met pindasaus en het toetje is het nog boekje voorlezen en de kleintjes kunnen naar bed.

De laatste dagen gaat dat bij Timo niet meer, zonder dat een van ons twee even bij hem ligt. Om het slaapproces te bevorderen doen we dat nu, maar we hebben al aangegeven dat thuis alles weer normaal gaat. We verwachten daar wel weer wat aanpassings moment/nachten nodig te zullen hebben om weer in het oude ritme te komen.

Na nog even buiten te hebben gezeten, ga ik na 21 uur nog even douchen en daarna is het tijd om richting bed te gaan.