Maandag 6 juni - Shoppen

6 juni 2016 - Jupiter, Florida, Verenigde Staten

De dag van het waterpark, o nee die is gesloten. Daarom na het gehele ochtendritueel op naar de speeltuin. Aangezien het net na negen uur is, kan de camper met gemak mee en parkeren we over 4 plaatsen heen ;-)

Na een half uur vertrekken we naar shoppingcenter Sawgrass Mills Mall in Fort Lauderdale. Dit was een tip van Travelhome (anwb). Het parkeren van de camper was inderdaad geen probleem. Het blijkt een hele grote mall te zijn, verdeeld in 4 delen.

In een sportzaak mogen Zoey en Timo in 2 hele grote crocs zitten, dat is wel een grappig gezicht. Heleen gaat even naar de postoffice. Daarna lopen we meerder winkels af. Dan is het al weer tijd om wat te gaan eten, dat doen we bij de foodplaza. De kinderen en Heleen eten wat van een kipspecialist en ik eet een broodje van de Subway.

Na het eten komen we bij een winkel genaamd Burrlington, we kenden dit niet, maar nu wel. Eerst was Zoey nog even 5 minuten kwijt. Die was alvast gaan zoeken naar de speelgoedafdeling, maar deze winkel is zo groot dat ze die niet kon vinden en daarna ons ook niet meer.

Maar gelukkig met wat roepen en rondlopen, vinden we haar dan wel zij ons. Ze was hier toch ook wel van geschrokken, net als wij uiteraard. Nadat we gezamelijk de speelgoedhoek hebben gevonden, gaan Heleen en ik na elkaar de rekken af opzoek naar de koopjes.

Slotsom is dat we ongeveer anderhalf uur in de winkel geweest zijn, Timo met een bal en longsleave, Zoey met een hoedje, een sportset, Frozen handdoek, Heleen met 2 korte broeken en ik met 2 korte broeken en 2 t-shirts. Al met al een goede score en iedereen is blij en we zijn klaar met shoppen.

Op naar de volgende camping, volgens mijn planning een uur rijden. Maar mijn telefoon geeft tijdens het rijden plotseling meer dan twee uur aan. Er zit wat fout in de vooraf downloaden, dus ik rij gewoon, zoals het mij logisch lijkt en jawel de reistijd is inderdaad een uur.

De zon zien we trouwens vandaag niet, het is grijs en af ten toe een bui. Maar niet koud of zo, gewoon tegen de 30 graden aan. Onderweg veel wind ,dat merkte we tijdens het rijden op de snelweg wel.Twee handen aan het stuur dus.

Net voor 18 uur komen we aan op de camping, voor het eerst maken we mee dat de receptie al gesloten is. Dat is die trouwens al sinds half vijf, heel apart. Maar we zien een vrije plaats en parkeren daar de camper. Het water en de elektrischiteit doen het gewoon, dus dat is mooi. Morgen om 9 uur gaan we ons wel registreren.

Gezien het tijdstip, willen we eerst ons avondeten (simpel broodje worst en komkommer) opeten en daarna willen we zwemmen. Dit hebben we Zoey beloofd. Het zwembad ziet er niet helemaal top uit, maar na de ervaring van gisteren, willen we toch nog even gaan zwemmen. Het water voelde ook qua temperatuur goed aan.

Na het eten omkleden en zwemmen, maar wie heeft tijdens ons eten, alle hekken gesloten? We weten het niet, maar we kunnen niet meer naar het zwembad vandaag. Weer een teleurstelling voor die arme Zoey.

We lopen nog een rondje over de camping, slotsom is, dat dit de minste camping is, van alle campings, die we bezocht hebben. Het is een beetje vergaande glorie allemaal. Wel staan er genoeg RV’s op het terrein, wat we niet begrijpen. Wat ook apart is, is dat alle wc’s en douches op slot zijn. Maar gelukkig hebben we dit zelf bij ons, dus het maakt niet al te veel uit.

Na een filmpje, gaan de kids naar bed en zijn wij door wat spetters, ook binnen op bed gaan zitten/liggen. Denk dat wij rond tien uur gaan slapen.

terugwandeling (een hek zorgde ervoor dat we weer terug moesten lopen) waren we om vijf uur bij de camper. Daar hebben Zoey en Timo een filmpje gekeken, toen wij het eten klaar maakten.

Aardappelen, broccoli en kipnuggets, dat smaakte allemaal best. Na het bedritueel, maken wij een planning voor de laatste dagen. Morgen shoppingmall en een camping met zwembad. Daarna 2 dagen naar de kust bij Cape Canaveral en donderdag naar Kissimee.

Tevens via de wifi nba finale gevolgd, toen deze klaar was, was het ook slaaptijd, rond kwart voor elf zal dat geweest zijn.