Vrijdag 20 mei - Campertijd

20 mei 2016 - Gainesville, Florida, Verenigde Staten

Vandaag moeten we voor 10 uur het huis verlaten, kunnen we om 11 uur de camper ophalen en dan naar de camping rijden. Dachten we, maar het schema ondergaat nog wel een aanpassing. Na het ontbijt hebben we alle spullen klaar om in de auto te zetten.

We hebben nog genoeg tijd om te gaan zwemmen en dan in het huis om te kleden. Het zwemmen is wederom heerlijk, maar ik blijf toch wel last houden van mijn blaar. We besluiten maar naar een huisartsenpost te gaan.

Uiteindelijk rijden we net na half tien van het terrein, op intetnet een adres gevonden van een huisarts. Maar onderweg zagen we een Medical Center. Daar gestopt, dat was alleen een spoedeisende hulp met een starttarief van 300 dollar. Voor een blaar wat overdreven, gelukkig hadden ze een ander adres van hetzelfde bedrijf, 20 minuten verderop, welke voor 75 dollar een consult had.

Daar zijn we toen heen gereden, helaas 6 wachten voor mij en een verwachte wachttijd van 1,5 uur. Tot zover onze planning om de camper vroeg op te halenL Gelukkig was de wachttijd maar iets meer dan een uur. Toen werd mijn blaar bekeken en met een mooi stanleymes doorgeprikt.

Pleister erop en een week antibiotica tegen mogelijke ontsteking, de antibiotica konden we ophalen bij de Publix(supermarkt). Al met al reden we om half twaalf weg naar de Publix, gelijk de boodschappen voor 2 dagen en de pillen ophalen. Blijkt dat er een handteking van de dokter mist, of ik even die handteking wilde gaan halen. NEE, was het antwoord. Dan ging hij wel even bellen, daarmee was het gelukkig allemaal in orde.

Zo nu dat dat allemaal gedaan is, op naar camper. Daar slaan we de instructiefilm over, die hebben we thuis al bekeken. Na het tekenen van de nodige papieren een rondje langs de camper en dan krijgen we de sleutels.

Zodra alle spullen in de camper staan, gaan Zoey en ik met de huurauto naar Sixt om de auto terug te brengen. Dat is een klein half uur rijden, bij Sixt is alles in orde en binnen 5 minuten zitten we in de shuttle naar het vliegveld. Daar hebben we binnen 2 minuten een taxi en gaan weer naar de camperverhuurder.

Klaar om te beginnen met het grote avontuur. Zoey zit op haar hobbeltje bij het tafeltje en kan zo heerlijk kleuren onderweg. Timo zijn stoel pas niet tussen het zitje en de tafel in. Daarom zit hij in zijn autostoel op de bank. Hij vind dat ook prima, want ondertussen is hij het aardig gewend om te gaan slapen als hij in de autostoel zit.

Op naar Paynes Prairie Preserve State Park (SP), een tocht van anderhalf uur. Aangezien het al tegen vier uur loopt, gaan we deze rit toch via de toll/snelweg rijden, dit zodat we rond half zes aankomen.

Zodra we het SP binnen rijden veranderd de hele wereld in een groene jungle. De campingplaats is achteruit inparkeren, dat is even wennen, maar samen lukt het om de camper naast de hook-up te plaatsen.

We wandelen eerst over het terrein, een mooi natuurpad en komen uit bij een speeltuintje. Daar spelen de kinderen even. Op de terugweg zien we de nodige eekhoorns en een gordeldier wegrennen,

Daarna is het rap tijd om het avondeten op tafel te zetten. Dat is vandaag pasta, als het klaar is, zijn we veroordeeld tot binnen eten. Dit omdat het buiten aan het spetteren is. Hierdoor kunnen we wel het gordeldier goed observeren dat loopt te zoeken naar eten ;-)

Tijdens de afwas, kijken de kinderen een filmpje en daarna gaan we eigenlijk allemaal naar bed. De verdeling in de camper is dat wij in het tweepersoonsbed achterin liggen, Zoey ligt boven de bestuurderskant  in haar eigen hut. Timo ligt op de bank.

1. Hennie konijnendijk:
    24 mei 2016
    Wat leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen en mee te genieten van alle moois daar.
    Volgens mij zijn jullie nu aardig in het ritme gekomen. We zijn benieuwd wat de kinderen te vertellen hebben als ze terugkomen. Wij zijn nu van plan richting Duitsland, Oostenrijk, Tjechie een rondje te maken met de caravan.Het mooie weer moet hier nog beginnen en is in heel Europa nogal onstabiel. Veel plezier en tot schrijfs. Hennie
  2. Laila kuiper:
    25 mei 2016
    Hey, wat een geweldige reis maken jullie! Zoey en Timo doen het al helemaal goed. Dat worden ook wereldreizigers...Nog een hele fijne tijd samen!
    Liefs Summer, Laila
  3. Ellen van Dusseldorp:
    29 mei 2016
    Hoi allemaal,
    Dat is goed te doen jullie volgen op jullie reis.
    Veel plezier en good luck !
    Liefs,
    Ellen.