Zaterdag 21 mei - Blue Springs

21 mei 2016 - High Springs, Florida, Verenigde Staten

Na een goede nacht gaan we eerst twee aan twee douchen en daarna ontbijten. Dat kan gelukkig weer buiten want het weer is gewoon zonnig en warm. Als we alles klaar hebben, gaan we op het state park wandelen.

We wandelen eerst naar het vistor center, gewapend met de folder met alle vlinders en bloemen welke we tegen kunnen komen. We zien enkele items van de kaart. In het vistor cener staan o.a. twee opgezette krokodillen. Daar moet natuurlijk mee op de foto gegaan worden.

Daarna lopen we een trial met onderweg een observatie toren. Daar heb je heel mooi uitzicht op het lijkt heide, maar dat is het waarschijnlijk niet. De wandeling van 0,5 mile is precies goed voor alle kleine beentjes die deelnemen aan de wandeling.

We komen precies uit bij onze camper en kunnen daar gelijk mooi iets drinken en eten. We gaan weer op pad naar de uitgang, dit is het eerste stuk dat Heleen in de camper rijdt. Zo op het state park met max 20 miles per uur, en bijna geen tegenliggers, gaat dat goed. Maar bij het einde van het park, geeft ze toch het stuur weer over.

Wij gaan op pad naar Blue Springs, dat is een camping waar we op aanraden van mijn zusje heengaan. Vlak voordat we bij de camping zijn, gaan we boodschappen doen, dat wel weer even spannend hoe dat gaat met parkeren. Maar we zetten hem hier gewoon aan het begin (of einde) van de parkeerplaats over een vak of 4 heen, geen probleem want er is ruimte genoeg.

Kort daarna zit de rit van zo’n kleine 40 miles erop en rijden we over een lang zandpad naar de ingang van de camping. Het is zaterdagmiddag en dat kan je merken, heel veel dagjesmensen zijn ook naar Blue Springs gekomen.

We mogen doorrijden en een plek uitzoeken, de plek is meer ingegeven door hoe komen we op een plek en kunnen we water en electra aansluiten.  Nadat aangesloten te hebben, iedereen in zwemtenue naar het meertje, maar eerst even verder inchecken. We blijven hier 2 nachten staan.

Als dat klaar is gaan we naar het meer, ik installeer mezelf op een stoel naast het water en de rest geniet duidelijk van het mooi meertje.  Het is prachtig helder water en grote brug, waar je vanaf kan springen. Ook klein strandje, waar de kids zich prima vermaken met water en zand. Het water is wel koud, maar goed te doen met deze temperaturen! Na een goede twee uur gaan we naar de camper om het avondeten klaar te maken.

Dat bestaat deze dag uit aardappelpuree, vissticks en brocoli. Het koken op de 3 pitten in de camper gaat goed, het eten smaakt zeker. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat zwemmen en spelen hongerig maakt.
Na het avondritueel zitten wij nog even buiten, maar veel later dan 22 uur wordt het niet.