Woensdag 1 juni - Outlet en Everglades

1 juni 2016 - Everglades National Park, Verenigde Staten

Om 7 uur staat er een klein blond mannetje naast mijn bed, Timo is alweer wakker. Als ik hem op ons bed til, gaat hij eerst een heleboel kusjes en knuffels geven aan mij en Heleen. Dat is een fijn begin van de dag, na al dat geknuffel wil hij toch echt tab kijken. Dat kan ook, Zoey die slaapt nog.

Die wordt om 8 uur wakker, na het ontbijt ruimen we alles op. We gaan de aapjes nog even gedag zeggen en Heleen doet snel de afwas, daarna vertrekken we richting een outlet centrum, welke op de route ligt naar de Everglades. Om half elf zijn we bij de outlets, er zijn wat winkels welke we zeker willen bekijken en de rest zien we wel. De kinderen vermaken zich in de speeltuin als wij een voor een bij de Nike winkel kijken. Gelukkig wifi hier!

De prijzen vind ik tegenvallen, niks gezien. We gaan met z’n allen naar de Addias outlet. Daar vind Heleen een paar mooie sneakers, welke ook daadwerkelijk gekocht worden. Gezien de klok klopt het dat er weer iets gegeten moet worden. Dit keer een super pretzel, het smaakt lekker maar het is vrij zout. Te zout volgens Zoey, die eet er niet veel van. Op twee stukken fudge na, bij een chocoladewinkeltje, kopen we verder niets.

We lopen nog verschillende winkels binnen en er wordt nog wat gespeeld in de speeltuin. Ondertussen skype ik nog even met mijn ouders en dan gaan we met de reis naar de Everlades beginnen. 70 miles rijden. Wegnummer 41 hebben we nog steeds, dat is een weg die we volgens mij bijna helemaal afrijden tijdens onze rit.

Voordat het natuurgebied begint, doet Heleen snel wat boodschappen voor het eten van vanavond.

Om vier uur stoppen we nog even bij het vistors center, daar kopen we nog een anti-muggenspul met 40% deet. Dat moet de insecten wel op afstand houden hopen we. Bij het center is ook een loopbrug en jawel in het water liggen ook 3 alligators. Geen kleine jongens.

De camping is 7 miles verderop, daar aangekomen zien we dat er 1 andere plek bezet is met een Duits stel met zijn eigen campertje. Zij  staan op nummer 2, wij rijden door tot het laatste nummer 26 aan de overkant van het watertje.

Hetgeen verder op de camping is, is een toiletgebouw (zonder douche), een afvalwaterdump put en een waterpunt. Zoey noemt het saai op de camping, Heleen primitief.

Bij het watertje staan grote borden kijk uit voor alligators, het zal wel, we zien niets. Vandaag is qua eten de overbleven macaroni plus een magnetronmaaltijd en de overgebleven paprika’s. Na het eten is het tijd voor een rondje rondom het watertje.

Als we nog niet al te ver zijn, ligt Timo al bijna in het watertje, maar Heleen kah hem net op tijd pakken. Daarna kijken we nog eens verderop in het watertje en jawel een stuk verderop drijft een aligator van een meter of 2.

We lopen het rondje verder rond, omdat hij daar richting de kant gaat. Daar staan ook nog 3 mensen die daar aan het eten waren. Zij vertellen ons dat de alligator uit het water was gekomen en richting hun eten kwam. En hij kon nog best hardlopen vertelde ze, zij hadden alle spullen in hun auto gegooid en daarna was de aligator weer het meertje ingedoken.

We hadden nog een keer goed zicht op het beest, al met al een spannende afsluiting van de dag.
Na het tanden poetsen, vallen de kinderen niet zo maar in slaap, dat zal rond acht uur zijn geweest. Ik heb buiten, wat zitten tikken aan dit veslag. Maar rond half negen gaat het spetteren.

De onweerstluchten zijn vertrokken, maar er vallen nu wat spetters. Dus we gaan op bed liggen en eten de fudge op. Verder met het verslag en rond tien uur is het de hoogste tijd om te gaan slapen.