Zaterdag 4 juni - Glasboottour

4 juni 2016 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Pas om half acht komt Zoey uit bed,uiteraard niet lang daarna komt Timo ook. Na het gehele omkleed en insmeer ritueel eten wel lekker buiten in de schaduw nog met een zachte zeewind.

Nahet ontkoppelen gaan we rond negenuur vertrekken naar het andere State Park van de Keys, het John Pennekamp park. Daar hopen we met de glasboottocht mee te kunnen.

Degene die de eerst 40 miles voor haar rekening neemt is Heleen, voor het eerst een stuk op de openbare weg. Zoals verwacht gaat dat uitstekend.

We doen eerst nog een snelle stop bij de Publix voor nieuwe zonnenbrand, drinken en lunch. Om half twaalf rijden wehet SP binnen. Snel kijken of we nog met de boot meekunnen van kwart over twaalf. Jawel dat is nog mogelijk, en we moeten om vijf over twaalf bij de boot zijn.

Dus rap een parkeerplek vinden, aangezien het zaterdag is, is het beduidend drukker in de SP. Maar in het haventje zijn nog wel wat extra grote plekken voor boten, dat weten we inmiddels ;-)

Om twaalf uur staan we in de rij voor de boot, welke keurig om kwart over twaalf vertrekt. Eerst drie kwartier naar het koraal varen, daarna drie kwartier boven het koraal dobberen en dan weer terug.

De heenreis zitten we eerst binnen onze lunch te nuttigen, daarna gaan we naar het bovendek. De zon is nogal aanwezig, dus we zitten lekker in de schaduw. Om 13 uur komen we aan bij het rif en gaan Zoey en Heleen vlak boven de ruiten zitten. Timo en ik staan er achter. De dames hebben geluk, ze zien 2 keer een haai (wij konden hem niet zien zwemmen helaas).

Het dobberen gaat trouwens aardig omstuimig, het waait behoorlijk en ik ga me minder goed voelen, Niet echt zeeziek, maar helemaal top is het ook niet. Omdat het druk is, moeten de plaatsen bij het raam vrij gegeven worden, maar dat vind Heleen ook niet erg, want die voelt zich ook niet helemaal top.

Hoe wij ons voelen is niets vergeleken bij andere, die zijn wit weggetrokken al spugend in hoekjes gaan liggen. Wij gaan op het bovendek wat schone zeelucht inademen, daardoor ben ik in ieder geval rap het vervelende gevoel kwijt. Wat ook helpt, is dat de boot weer terug gaat varen en dan op volle snelheid een stuk minder deining heeft.

Met Zoey en Timo blijf ik de meeste tijd buiten, Heleen gaat binnen in de airco zitten. Na de boottrip gaan we nog een kijkje nemen bij het vistors center. Daar is een groot aquarium en wat opgezette beesten.

Om kwart over drie zetten we koers naar onze volgende camping, Everglades Miami RV resort.We rijden langs onze eerste hotel van de vakantie, dat is toch wel weer grappig, hebben nu echt een rondje gereden. Bij de camping zijn we om vier uur. Na alles aangesloten te hebben, gaan we even kijken bij de speeltuin en het zwembad.

Gelukkig heeft de speeltuin een groot formaat speelhuis, want het begint toch hard te regenen. Gelukkig kunnen we allemaal binnen schuilen en duurt de bui maar 5 minuten.

Daarna vervolgen we onze inspectieronde, dat ziet er allemaal goed uit dus. Rap terug naar de camper om zwemkleding aan te trekken. Tot zes uur vermaken we ons uitstekend in het zwembad.

Dan is het even omkleden en Heleen en de kinderen gaan naar de speeltuin. Ondertussen maak ik de bonen, aardappelpuree en worsten klaar.

Om acht uur liggen de kinderen op bed en zitten wij goed ingesmeerd tegen de muggen heerlijk buiten. Iets dat de Amerikanen met RV’s dus allemaal niet doen. Die zitten in de airco binnen tv te kijken.Haha...

Na de plannen en route voor dr rest van de week klaar te hebben gaan we om half elf naar bed.