Vrijdag 3 juni - Bahia Honda Sate Park

3 juni 2016 - Big Pine Key, Florida, Verenigde Staten

Zonder airco was het niet te doen vannacht, dus die is ergens in de nacht aan gegaan. Om 6:15 uur ben ik wakker en ga ik richting het strand. Het is al licht, maar de zon is nog niet op. De zon komt veel meer vanaf het strand gezien llinks omhoog.

Hierdoor is het moment van opkomst niet te zien boven zee, maar vanachter een paar palmbomen. Voor de foto’s is dat misschien wel net zo mooi.

Na delunch gaan we naar Bahia Honda SP, want dat schijnt qua strand beter te zijn. Het is 18 miles, dus dat is goed te doen. Alleen Timo vindt het toch alweer wat te lang duren.

In Nederland hebben we dat nog helemaal niet gehad, maar hier kan hij af en toe echt gaan zitten huilen. Met even een handje vasthouden is hij meestal ook wel weer zo getroost.

Op het SP vinden we een goede parkeerplek voor de camper ( boten parkeerplaats) en daarna gaan we naar het strand. We mogen niet klagen, maar jongens jongens wat een hitte zo in de ochtend.

Er zijn meerdere mensen aan het strand, maar het is zeker niet druk te noemen. De zee is 28 graden, heerlijk wat verkoeling. We claimen een deel van een picknick tafel met overkapping, maar eerst zitten/liggen en zwemmen we heerlijk in de zee.

De ochtend die vliegt voorbij, voor we het weten is het al weer lunchtijd. Maar Timo geeft al aan dat hij moe is en niet meer wil eten. Dus ik ga met hem naar de camper (met een paar opgesmeerde boterhammen voor mij). In de camper gaat de generator aan en daarna de airco en Timo op bed gelegd. Binnen 2 minuten ligt hij in dromenland.

Heleen en Zoey hebben  gegeten en daarna is Zoey weer heerlijk gaan spelen in het zand. Heleen zat lekker in de schaduw. Timo die slaapt bijna ander half uur en wordt wakker als Heleen en Zoey richting de camper komen. Het is klaar met al het zonnen. Zoey is al licht aan het verbranden, om te verkoelen gaan we maar met z’n  allen een ijs eten. Want een ijsje kan je het niet noemen, ondanks de medium size die wij hadden en het kinderijsje voor de kids. Echt Amerika weer, kleine porties kennen ze niet ;-)

Daarna lopen we ondanks de hitte de seven miles bridge op, dat is een oud stuk snelweg waar je nu op kan lopen. Daar vandaag heb je een schitterend mooi uitzicht op het strand en de zee met al zijn verschillende kleuren. Het is er alleen weer WARM. Zoey wil zelfs niet kijken, die blijft liever in de schaduw staan van de bomen.

Na al onze spullen van het strand te hebben opgehaald,  gaan we rond vier uur terug naar huis. Daar is het de boel weer aansluiten en de barbecue aansteken. Omdat het hard waait, is het aansteken nog even lastig, maar gelukkig lukt het en kunnen de hamburgers en worsten snel op het vuur.

Ondertussen spelen Zoey en Timo heerlijk ieder apart met de steentjes van onze plek. Na het eten, niet al te best door de kinderen gegeten, gaan we in tweetallen  douchen, het bedritueel met de kinderen en daarnu kunnen we nog heerlijk buiten zitten.

Zonder zon en met een afgenomen zeewind is het heerlijk buiten. Maar de vermoeidheid slaat bij ons ook toe en we gaan om half tien naar binnen.

at marshmellows en de buiken zijn weer vol gegeten. Na het eten gaan Zoey en ik douchen.

Als de kids na acht uur op bed liggen, is Timo zo vertrokken, Zoey heeft ook geen moeite om in slaap te vallen. Wij zitten heerlijk buiten in zo’n 25 graden met een zee windje.

Dit tot een uur of tien, daarna vinden we het ook genoeg voor vandaag. Als het lukt wil ik morgenochtend de zonsopgang vanuit zee gaan bekijken. Dat is om 6:34 uur, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

eral op campers is ingericht L

Na een kwartier zijn we weer bij de camping en parkeer ik de camper op onze plek en we gaan lopend naar het eerste de beste eettentje, want het beste is er inmiddels wel af. Dat blijkt DQ (Dairy Queen) te zijn, best aangezien het al tegen acht uur aan loopt is een fastfood diner geen straf. De kinderen wilde sowieso al patat hebben.

Na nog een lekker ijsje, lopen we in het donker terug naar de camping. Daar moeten we de camper eerst goed inparkeren. Daarna is het gelijk de hoogste bedtijd voor iedereen, want het is al half tien.

1. Riek:
    8 juni 2016
    Wat een hitte zo te lezen. Ja dat is er vermoeiend. Wat een prachtige foto"s!
  2. Hennie konijnendijk:
    8 juni 2016
    Lieve kinderen en kleinkinderen,
    Leuk jullie belevenissen te lezen en ja als het warm is en je hebt airco dan gewoon gebruiken he. Ben nieuwsgierig wat de Zoey en Timo zullen onthouden van hun reis. Er zijn zo te zien voldoende foto' s gemaakt, waar we nog maar een deel van gezien hebben, en het opnieuw beleven van de reis is dan niet zo moeilijk. Geniet van de dagen die nog voor jullie liggen.
  3. Ellen van Dusseldorp:
    21 juni 2016
    Lieve allemaal,
    Prachtige foto's, die van het rode vogeltje vind ik het leukst.
    Veel plezier,
    Ellen