Dinsdag 24 mei - Manatee Spring State Park

24 mei 2016 - Chiefland, Florida, Verenigde Staten

Onrustige nacht, mede doordat Timo van zijn bed was gevallen rond drie uur. Snel naar hem toe om hem te troosten. Hij wil dat ik bij hem blijf liggen, dat doe ik en val daar rap weer in slaap net als hij.

In de ochtend zitten we heerlijk buiten te ontbijt als we 4 herten op bezoek krijgen. Ze zijn duidelijk gewend om wat te krijgen, want als ik het had gewild had ik er een zo kunnen aaien. Maar voeren doen we ze niet.

Na het ontbijt gaan we via de speeltuin naar de spring/het meertje. Daar verblijven we de hele ochtend. De kinderen spelen lekker in het zand en springen van een steigertje af. Heleen durft ondanks de eerder genoemde baby alligator te gaan snorkelen, maar helemaal op haar gemak is ze toch ook niet.

Maar geen krokodil gespot, wel wat grote vissen, maar die schieten weg zodra je in de buurt komt. Bij de camper gaan we gauw lunchen, want om drie uur moeten we aan het einde van de steiger zijn om met de boot mee te gaan.

Keurig op tijd, blijkt dat er nog een ander ouder stel meegaat. We gaan eerst tegen de stroom in, we spotten 1 alligator aan de kant  van het water. Timo trouwens niet, die vond de bank waar we opzaten er zo aantrekkelijk uitzien dat hij ongeveer 10 minuten nodig heeft gehad om in slaap te vallen.

Het is een leuke boodtocht en nadat we gekeerd zijn, varen we langs mooi huizen die langs de rivier staan en en zien nog weer 3 alligators en veel schildpadden. Anderhalf uur later zijn we weer terug bij het begin punt.

De boottocht was inclusief eten, dat kunnen we dus daarna ophalen. De kinderen krijgen een hotdog en wij hebben een broodje varkensvlees (pulled pork) van de barbecue met sla en bonen. Al met al goed te doen. Voor ons iet wat weinig, dus wij bestellen nog een extra hotdog voor ons en we sluiten het geheel af met een ijsje.

Na nog even in de speeltuin gespeeld te hebben gaan de kinderen zonder probleem slapen. Wij zitten ingespoten met anti beesten spul nog een poosje buiten, maar vinden het ook al rap genoeg geweest. Dat zal zo rond half tien zijn geweest.

re amerikaanse macaroni en cheese. De eigen gemaakte pasta smaakt gelukkig veel lekkerder.

Met  al de indrukken van de wandeling is het rap weer stil in de camper en door al het ongedierte dat rondvliegt,  gaan we op bed nog even lezen. Maar dat wordt ook al rap slapen.

amper gaat goed, het eten smaakt zeker. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat zwemmen en spelen hongerig maakt.
Na het avondritueel zitten wij nog even buiten, maar veel later dan 22 uur wordt het niet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade