Woensdag 25 mei, Cedar Key

25 mei 2016 - Cedar Key, Florida, Verenigde Staten

Na het ontbijt nog even naar de speeltuin voor de kids en wifi voor ons. Dit zodat ik nog foto’s kan uploaden bij de reisverslagen. Zodra we beiden weer een rondje in en om de camper hebben gelopen gaan we op pad.

Voor de zekerheid dumpen we het vuile water nog maar eens en gaan op richting Cedar Key, Dat is niet een heel lange tocht aangezien het maar zo’n 40 mile is. Vlak voor Cedar Key zit nog een Dollar Tree en een grote Walmart, daar halen we boodschappen.

Voor het eerst als lunch donuts op, die smaakte best lekker, maar het is en blijft zoete herrie. Heleen geeft daarom de voorkeur aan kaasbroodje.

Bij de camping zijn we rond half drie. Het eerste dat we doen, is wassen, want dat is na 2 weken hoog nodig. We laten 2 wasmachines draaien en spannen 3 waslijnen. Na een half uur is de was klaar en kunnen we alles ophangen.

Zodra dat klaar is gaan we naar het stadje Cedar Key. Naast de pier is een  wit zandstrand en een speeltuin. Meer hebben Zoey en Timo niet nodig om er een leuk middag van te maken. We zitten aan de golf van mexico, het zeewater is heerlijk van temperatuur.

Voor mij is het nog steeds toekijken t.a.v. het zwemmen. Daarom maak ik met nuttig en snij alvast de paprika en de kipfilet voor het avondeten. Best handig zo’n camper, je hebt alles bij je.

Als het zwemmen voorbij is, gaan we naar de speeltuin. Heleen en ik zitten de zee af te speuren naar dolfijnen en de kinderen zijn druk aan het klimmen en klauteren. En jawel, ongeveer 50 meter uit zee is een groep dolfijnen aan het jagen lijkt wel. Heel erg cool om te zien.

Half zeven is het mooi geweest en gaan we weer richting de camping. Terwijl de rest aan het douchen is, maak ik rijst met kip, pindasaus en groente klaar. Zodra we buiten willen gaan eten, komen we er achter dat het eigenlijk helemaal geen doen is om buiten te eten.

Hele kleine vervelende beestjes, knutten schijnbaar, maken het onmogelijk om aangenaam te eten. Dat gaan we maar binnen doen dan, daar is het ook met airco een stuk aangenamer. Want tjonge tjonge wat is het nog warm zo op het einde van de dag.

Na het eten een kort filmpje en de kinderen liggen nog net voor half negen op bed en om half negen liggen ze beide knock-out. Gezien de beestenboel buiten, gaan wij gelijk lekker op bed lezen en online op internet.

De hitte hangt nog wel in de camper, geen prettige warmte, daardoor vallen we beide moeilijk in slaap.

jk ook komen doordat zwemmen en spelen hongerig maakt.
Na het avondritueel zitten wij nog even buiten, maar veel later dan 22 uur wordt het niet.