Maandag 23 mei- Manatee Spring State Park

23 mei 2016 - Chiefland, Florida, Verenigde Staten

Vandaag is het weer tijd voor een verplaatsing, maar omdat je pas in de middag kan inchecken hebben we geen haast. Dus na het ontbijt wandelen we eerst over een deel van de camping met nog een bron. Het is geen heel groot rondje, maar net zo mooi.

Daarna is het afkoppelen en de navigatie instellen en op weg. Het blijft toch leuk om met de camper te rijden. Zeker nu we niet over de snelwegen gaan, maar secundaire wegen. Af en toe een kruising dat je denkt gaan we dat halen, maar tot nu toe halen we elke bocht en hebben we nog geen gevaarlijke situaties meegemaakt.

Voordat we naar een camping gaan, gaan we eerst boodschappen doen. Dit keer is dat bij de Walmart. Daar nuttigen we ook onze lunch. Verder slaan we weer eten in voor 2 a 3 dagen. Daarna gaan we opzoek naar een wasserette, maar die kunnen we niet vinden. Daarom besluiten we maar naar de camping te gaan en dat de volgende camping maar een wasserette moet hebben.

De komende twee nac hten gaan we logeren op het Manatee Spring State Park, we krijgen een mooie plek toegewezen. Vlak bij het toiletgebouw en het pad naar de speeltuin en de spring.

Als alles weer aangesloten is, gaan we op verkenning, Via de speeltuin, waar ook een wifi hotspot zit, ideaal, gaan we over een steiger richting de rivier. Dit is dezelfde als waaraan de Blue Spring zit, alleen een mile of 40 verderop.

De wandeling op de steiger over de mangrove bossen waar net wat water in staat, is vol wilde dieren. We zien een wasbeer, herten, witte reiger, eekhoorns en een waterslang.

Van andere horen we dat er eerder die middag ook een baby alligator gespot is, maar die of zijn moeder zien we vandaag niet.

Aan het einde van de middag zijn we pas weer terug, ondanks de naam zijn er momenteel geen manatees (zeekoeien) te vinden. Die zitten hier voornamelijk in januari tot en met maart. Een week geleden was er nog een verdwaalde gesignaleerd, maar we gaan er maar vanuit dat we dat geluk niet gaan hebben.

Ons avondeten bestaat uit een deel het restje mcaroni aangevuld met een kant en klare amerikaanse macaroni en cheese. De eigen gemaakte pasta smaakt gelukkig veel lekkerder.

Met  al de indrukken van de wandeling is het rap weer stil in de camper en door al het ongedierte dat rondvliegt,  gaan we op bed nog even lezen. Maar dat wordt ook al rap slapen.

amper gaat goed, het eten smaakt zeker. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat zwemmen en spelen hongerig maakt.
Na het avondritueel zitten wij nog even buiten, maar veel later dan 22 uur wordt het niet.