Donderdag 26 mei - Homosassa

26 mei 2016 - Homosassa Springs, Florida, Verenigde Staten

Pfff wat een warme nacht was dit, eigenijk hadden we misschien de airco gewoon aan moeten zetten. Ondanks de hitte in de camper, zijn we rond half acht pas wakker.

Na het ontbijt doen we nog rustig aan en uiteindelijk rijden we net voor elf uur weg. De navigatie geeft een reistijd aan van 2,5 uur. Maar naar mijn idee stuurt hij ons niet heel logisch. Even de instellingen bekijken, o ja, de optie snelwegen vermijden stond nog aan. Dat is nu niet echt handig, want met de snelweg is het maar 45 minuten.

We hebben een tussenstop bij Cristal river mall, het is niet echt heel levendig. We vinden wel een K-mart warenhuis. Daar scoren we voor de kinderen een pyjama en antimuggen spul. Op de foodplaza eten we als lunch een slice pizza, als echte amerikanen ;-)

Daarna rijden we in een kwartier naar de camping (nog een kleine stop bij de Publix voor lekker brood). We boeken nu voor een nacht, maar langer kan ook. Dat zal het dus waarschijnlijk wel worden.

Als de camper staat, is het voor de hele familie zwemkleren aan en zwemme in het zwembad.
Behalve ik dan nog, laatste dag, morgen ga ik weer het water in met mijn teen.  Als de familie aan het zwemmen is, ga ik even online om wat nieuws te vergaren.

Rond vijf uur gaan we barbecuen, even verder op staat er namelijk een waar dat zeker op moet gaan lukken. Kooltjes erin en aansteken en even geduld. Ondertussen het vlees en andere spullen halen. Daarna met Zoey en Timo naar de barbecue plaats. Er ligt stoepkrijt waar Zoey mee gaat tekenen, Timo speelt met zijn auto en ik staat het vlees op de barbeque te doen.

Totdat Timo het uitkrijst, snel kijken wat er aan de hand is. Nou heel zijn hoofd vol met bloed. Oei foute boel, snel met hem naar de camper. We zetten hem onder de douche  en het blijkt een gaatje net onder zijn haargrens.  Hij is nog steeds hevig overstuur, maar het is vooral schrik. Maar die zit er bij ons allemaal wel aardig in.

Van de camping komt iemand met de nodige soorten pleisters en verband. Heleen doet een zwaluwstaartje op zijn wond. Timo is weer rustig en we gaan weer terug en kunnen we dan toch echt gaan barbecuen, want het vlees is gaar geworden. Iemand had het alvast gekeerd voor ons ;-) Hamburger, hotdog en als afsluiter een stuk steak. Het smaakt allemaal goed. Het toetje vandaag bestaat uit marsmellow, lekker aan een stokje boven de kooltjes. Het is iets minder dan boven een vuurtje, maar het werkt wel.

Aangezien het al bijna half negen is gaan de kinderen zonder veel protest naar bed. Timozijn wond bloed nog beetje door, dus wat extra gaas en tape voor de nacht erop.  Wij zitten nog lekker buiten zonder last te hebben van prikkende beesten.

Rond tien uur vinden we het genoeg voor vandaag.