Vrijdag 27 mei, Homosassa Springs State Park

27 mei 2016 - Homosassa Springs, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend willen we naar het Manatee State Park gaan, de planning was om er rond 9 uur te zijn. Maar aangezien de meerderheid van de familie tot 8 uur ligt “uit” te slapen, gaan we dat niet halen. Uiteindelijk zijn we er net na 10 uur. Het is namelijk maar 5 minuten rijden van de camping. Het parkeren van onze grote RV,valt ook reuze mee. Er is nog een extra parkeerplaats, waar hij prima kan staan, zonder vastomlijnde plekken ;-)

We gaan eerst naar de Manatees (zeekoeien), die kunnen we heel goed zien vanaf een onderwater observatiestation. Wat een kolosale beesten zijn dat toch. Van bovenaf valt dat niet echt heel erg op, maar als je naast ze staat, merk je het weldegelijk.

Dit park heeft allemaal dieren welke niet meer teruggezet kunnen worden in de natuur. En dan voornamelijk alleen maar dieren welke in Florida voorkomen. De uitzonderlng hierop is het nijlpaard.

We lopen het park verder rond, veel alligators en roofvogels zijn er verder. Rond twaalf uur zijn we het park rond en Zoey en Timo krijgen een kleine alligatorknuffel als aandenken van deze vakantie.

Na onze boterhammen in de camper, gaan we met de boot naar het visitorscentrum van het park, dat is een tocht van iets minder dan een half uur. We zien veel schildpadden en een alligator onderweg.  In het visitorscentrum is verder niet heel erg veel. Timo geniet nog wel even van een modeltrein die hij kan activeren.

De terugreis doen we per tram, tenminste dat is een kar achter een auto. Die gaat een stuk rapper dan de boot, in zo’n 10 minuten zijn we terug. We zijn uiteindelijk rond half drie weer op de camping.

Daar gaan we lekker zwemmen, na een week durf ik het ook weer aan met mijn blaar. Mijn grote teen is voorzien van een grote bloeduitstorting lijkt het. Maar ik heb er geen last van en het zwemmen is erg aangenaam.

We vermaken ons goed in een niet al te groot en druk zwembad, de drukte op de camping is wel aan het toenemen. Dat allemaal door Memorial Day van aanstaande maandag. Dan heeft bijna iedereen vakantie (jawel 1 hele dag) en dan lijkt het er op of heel amerika naar de camping gaat.

Na een goed uur, springen van de kant,  de kikker, vlinder, krokodilslag en gooien met een balletje vinden we het genoeg geweest. We gaan vanavond weer op de grote barbecue ons eten klaar maken. Dit keer alleen maar hotdogs en 2 stukken steak, het aantal kolen is waarschijniljk wat minder geweest want het duurt allemaal iets langer om eetklaar te zijn. Zeker met de marsmellows is de hitte wel weg, maar zo zijn ze ook best te eten, vindt Timo.

Eten op onze eigen plek had ook bijna niet gegaan, we hebben buren gekregen en die staan op ongeveer 1,5 meter van onze camper. Ondanks de 9 meter camper van ons, valt die van ons echt in het niet bij de van de buren. Dat is echt gewoon een bus met sideouts naar de buitenkant, zodat hij nog bijna een meter breder wordt.

Als de kids op bed liggen, ga ik bij de receptie naar de wifi hotspot om de volgende camping te reserveren. De nodige zoektijd is er in gaan zitten. Door het Memorial weekend zijn alle State Parken vol en die stonden eigenlijk op onze planning. Daar moest dus een alternatief voor gezocht worden, die heb ik ook gevonden in Venice.

Daar gaan we naar een camping toe, waar we 3 nachten blijven. We zitten daarna nog even buiten en gaan dan rond tien uur de camper in.