Maandag 16 mei - Seaworld

16 mei 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Eerstekeer op een bijna  normaal tijdstip wakker, 5:15 uur. De rest van de familie haalt dit keer zelfs een uur later. Vandaag staat op het programma  SeaWorld, hiervoor (en Bush Garden) hebben we kaarten welke 2 weken geldig zijn al online gekocht.

Het is maar 15 minuten rijden en we rijden precies bij openingstijd de parkeerplaats op. Het oogt nog niet al te druk. We huren maar een extra buggy, want we verwachten dat de kleine beentjes niet de hele dag alles vol zullen houden.

In het park gaan we eerst naar de dolfijnen, die kunnen we gewoon aaien. Die experience kan, dus van Heleen dr bucketlist afgestreept worden ;-) Daarna gaan we door naar de dolfijnenshow. Tenminste die naam heeft het, maar naar ons idee is het meer een show met dolfijnen. Het was meer trapezenwerk van acrobaten, al met al vonden we dit wat tegenvallen.

Vervolgens Turtle track, was een 3d film over de schilpadden trek. Zag er aardig uit in een ronde koepel zaal, maar niet overweldigend. We hebben nog niet het idee dat we dit gehele park een topper vinden.

Als goede Hollanders, hebben we eigen lunch meegenomen en eten deze naast de wildwaterbaan op. Zodra het eten op is, gaat Heleen in haar eentje in de wildwaterbaan. De wachttijd is maar 10 minuten staat er, maar ze kan bijna gelijk doorlopen. Ondertussen kijken wij bij het aquarium naar haaien, kwallen en andere vissen.

En dan komt Heleen naar beneden storten in haar bootje. Het was best hoog, maar gelukkig voor haar, zijn haar kleren niet erg nat. Naast de wildwaterbaan zit Kraken, dat is een achtbaan, daar ga ik alleen in. Ik kan echt gelijk zo doorlopen en kan gelijk gaan zitten. Dat was wel een spektakel zeg, voor mijn gevoel 2x zo lang als de Python van de Efteling en ook wel 2x zo heftig.

Aangezien de temperatuur heerlijk hoog is, gaan we een ijsje eten. Nou ja ijsje, we vergissen ons weer. We neem 4 medium grootte, maar dat hadden er best maar 2 hoeven zijn of 4 small. Leerpuntje voor de volgende keer, maar voor dit keer heeft iedereen meer dan voldoende ijs.

Er is ook een draaimolen met allerlei soorten vissen, die doen we nog net even voordat we naar de orca-show gaan. De orca-show is er wel een met alleen maar Orca’s. Het is wel een spectaculair om te zien, maar ik begrijp ook wel dat er genoeg redenen zijn om te stoppen met de shows.

De waterspeeltuin is weer erg aantrekkelijk, maar deze is wel iets kleiner, dan die in de Miami Zoo. Dit mag de pret echter  niet drukken, met deze warmte. Deze keer wel in zwemkleding kunnen de kids een half uurtje afkoelen. Zoey en ik gaan daarna in een klim en klauter geheel.  Voor meisjes van iets meer dan een meter heel erg tof, voor papa’s van 1 meter 90 iets minder. Met iet wat blauwe knieen kom ik er weer uit, maar leuk was het zeker.

In het kindergedeelte gaan we vervolgens met z’n vieren in een echte achtbaan, een attractie welke omhoog gaat en waar je dan naar beneden valt. Maar alles wel op kinderniveau, het is erg vermakelijk zo met elkaar.

De klok tikt ook rustig door een de meeste animo om in het park te blijven is wel weg. We lopen als laatste nog langs de beluga’s, zeehonden en walrussen. De walrussen zijn reusachtig groot! Om vijf uur gaan we weer richting de parkeerplaats. Eindoordeel is een magere zeven voor dit park.

In 20 minuten zijn we weer thuis, ondanks dat houden de kids het niet wakker. Eenmaal thuis maak ik snel het eten klaar wortels, aardappelpuree en een hamburger, alles in eigen keuken klaar gemaakt. Het smaakt allemaal goed.

Als de kinderen op bed liggen, regelen wij een huurauto voor de laatste 2 dagen en kijken NBA basketbal. Daardoor “pas”  om 22:30 uur naar bed.