Zondag 22 mei - Blue Springs

22 mei 2016 - High Springs, Florida, Verenigde Staten

Goede nacht achter de rug, iedereen wordt ook weer vrollijk wakker. Rond half acht loop ik rihting hte meertje, dan is er nog niemand en ziet het er nog mooier uit. Vanaf 9 uur komen de daggasten weer, de rust  verstoren.

Na het ontbijt gaan Zoey en Timo op verkenning over het terrein (een rondje wandelen  zonder ons). Daarna gaan we richting de speeltuin en daarna over de steiger door naar de grote rivier. Daar drinken we en eten we wat.

Eenmaal weer terug bij de blue spring is het tijd voor zwemmen. Dus omkleden en insmeren en gaan, ik installeer mezelf weer op een stoel en observeer en lees wat. Het is een meertje met een strandje, dus de kinderen hebben het helemaal naar hun zin. We hebben een gevonden emmer en beker en een schepje, meer hebben ze niet nodig.

De dagjes mensen blijven nog steeds aankomen, dat zien we vooral goed als we weer bij de camper zijn om te gaan lunchen. Zelfs het extra veld wordt gebruikt als parkeerplaats. Maar rondom het meertje is er nog plek genoeg, maar druk kan je het wel noemen.

Na de lunch gaat Timo weer eens naar bed om te slapen, meestal wil hij niet. Nu is het ook wel met wat protest, maar op het grote bed van papa en mama valt hij uiteindelijk in slaap. Heleen gaat met Zoey al weer terug naar het meertje.

Om half vier maak ik hem maar eens wakker, want anders blijft er niets van de dag over. Verre van vrolijk wordt hij wakker. Maar als hij eenmaal weer bij het meertje is, is hij weer de vrolijkheid zelf. Heleen staat als we aankomen nog boven aan de steiger om naar beneden te springen, dat is iets dat heel veel mensen doen. Maar als je zo aan het randje staat is het best hoog, maar met een fraaie sprong springt ze in de blue springs.

Timo is ook geinspireerd van al dat springen, het lukt hem op een gegeven moment om over een pas heen te springen. Tegen de klok van vijf uur heeft Zoey het wel gehad met zwemmen, Timo nog niet maar ja die is er naturlijk ook een stuk minder lang. Dus Zoey en mama gaan douchen en alvast aankleden en Timo nog even laten rond scharrelen in en rond het meertje.

Het avondeten bestaat vanavond uit aardappelen, bonen en worst. Na het eten zijn de kids uitgeteld en slapen zo. Wij zitten nog lekker buiten, zonder last te hebben van muggen of wat voor beesten dan ook.

Ondanks dat gaan we rond half tien naar bed.

dag uit aardappelpuree, vissticks en brocoli. Het koken op de 3 pitten in de camper gaat goed, het eten smaakt zeker. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat zwemmen en spelen hongerig maakt.
Na het avondritueel zitten wij nog even buiten, maar veel later dan 22 uur wordt het niet.