Zaterdag 28 mei - reisdag

28 mei 2016 - Venice, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een reisdag, we gaan zo’n 170 miles rijden, volgens de route planner komt dat neer op 2,5 uur rijden. Als het ontbijt binnen is, en de laatste ronde rond en in de camper gelopen is, kunnen we vertrekken. Hindernis 1 is echter van de camping af en vooral de plek.

De buurman rechts heeft een hele grote RV, waardoor die bocht eigenlijk niet te halen is, de buurman links is met zijn pick-up met speedboot er achter druk bezig. Hij geeft aan dat er links af een rondje gereden kan worden en aangezien we geen overburen hebben kunnen we daar over de plekken rijden.

En jawel, dat lukt ook allemaal, ook het rondje op de camping lukt met nog een keer steken met de RV. We rijden om half tien van de camping weg op naar Venice.

Het eerste deel valt nog mee met de drukte, maar later is er veel verkeer. Timo vindt het maar niets, gelijk na het ontbijt autorijden. Hij is wat aan het zeuren, maar valt uiteindelijk toch in slaap.
Om 11 uur stoppen we bij een Publix (deze verkoopt het beste brood, maar is eigenlijk onze favo supermarkt, zonder afleiding in vorm van kleding en speelgoed ;-) om boodschappen te doen en gelijk wat te eten.

Dat doen we in de camper, dan gaat de generator aan en dan kunnen we de airco laten loeien, want het is en blijft hier onverminderd bloedheet. Zo rond de 30 graden, maar door de hoge luchtvochtigheid lijkt het eerder 35 graden. De lunch smaakt ons best, daarna is het tijd voor het tweede deel van de etappe.

Al vrij snel gaan we over een hele grote brug, de Sunshine  Highway. Dit is tot nu toe de hoogste berg die we gehad hebben in Florida, want het is hier op zijn hoogst een beetje heuvelachtig maar voornamelijk gewoon vlak.

De lucht is aan het betrekken en niet lang daarna volgt een eerste stortbui, er valt weer genoeg in korte tijd. Al het verkeer gaat er langzamer  van rijden en na een vijf minuten is de tropische bui weer weg en kan iedereen weer gas geven.

Nog een noodzakelijk pitstop bij een tankstation, we tanken van 2,05 per gallon. Waar we vertrokken was het een stuk duurdere, daar was het zelfs 2,36 per gallon. Aangezien we toch zo rond de 35 gallon nodig hebben, kunnen we een ijsje extra kopen ;-)

Om half drie komen we aan op de camping in Venice, op het eerste oog ziet het er allemaal erg netjes uit. Mijn vrees was, dat we op een camping zouden staan, waar we weer hutje mutje zouden staan. Maar onze plek is tussen twee vaste staanplaatsen in en we hebben geen overburen. Kortom we zijn tevreden met onze plek en de camping.

Na het aansluiten van de camper, gaan we kijken bij het zwembad en de speeltuin. Het ziet er allemaal goed uit, even spelen in de speeltuin. Maar de lucht betrekt weer, dus snel een schuilplek  zoeken voor de regen. In verband met Memorial day is er op de camping het nodige georganiseerd.

Vandaag is dat voor de kinderen een spelletjes en filmavond, omdat het ging regenen, hadden ze de deuren eerder open gezet. De kinderen hebben even lekker zitten kleuren en wij hebben getafeltennist. Daarna nog een spelletje met elkaar gedaan.

De regen is zo goed als gestopt, dus we gaan weer terug naar de rv en daarna lopen we een andere ronde over de camping. Om de sanitairgebouwen te bekijken en naar de Myakka rivier te kijken. Dit keer eekhoorns, hagedissen, konijnen en een witte reiger als score van wildlife.

Terug bij de camper maken we het avondeten klaar, wortels, aardappelpuree en zalm en visticks. Ondertussen is het na achten en de kinderen liggen op bed, maar Zoey kan niet slapen vanavond. Als wij om half tien naar bed gaan, is ze eindelijk stil.